Tuesday, July 15, 2008

minyak ke nyanyok?

sekarang ni semacam serba tak kena dengan segala-gala. nak aku luahkan satu-satu rasanya macam tak cukup skrip nak tulis tapi hati ni resah menjelang hari yang akan mencatatkan sejarah yang tersendiri dalam hidup aku. mungkin aku cuma panik dengan fikirkan yang bukan-bukan dan macam-macam, mungkin juga. yang pastinya ini adalah misi membina hidup yang baru dan akan menempuh cabaran yang sebenar kelak. aku teruja. tentu sekali teruja sambil mengira wang dalam saku yang tak seberapa tapi aku usahakan walaupun kena berkorban banyak keinginan. aku kira kalau tak sekarang akan datang nanti. jadi apalah nak ditolak kalau rezeki didepan mata. aku bersyukur kepada yang Maha Esa. aku sedar yang aku lalai dalam menjalankan ibadat aku namun aku sentiasa menagong akan kebesaranNya. aku bukan nak berkhutbah kat sini. aku cuma nak menyedarkan diri sendiri sambil kamu semua diluar sana juga sedar tentang perkara tersebut. sekejap tadi, aku ada terlihat kat tv mengenai debat Anwar dengan Shabery. tentu sekali macam langit dan bumi kalau nak dibandingkan gaya pemikiran dua individu, satu, seorang ikon keadilan dan kebangkitan rakyat, yang satu lagi, kail panjang sejengkal, lautan dalam hendak diharungi. bukan aku nak mengadili. dari pendapat aku. kalau tak setuju, silalah sangkal. aku sentiasa menerima semua kritikan sebab aku yakin akan apa yang aku fikirkan dalam minda ini. bukan tiada ruang langsung untuk idea lain, tapi aku rasa, sekarang ni adalah masa yang sesuai untuk kita luruskan apa yang terbengkok. naik malu pun ada, kelakar dan aku rasa jika itulah kredibiliti untuk menjadi menteri, sungguh ramai di luar sana yang layak menjadi menteri. marilah kita semua bersama menjadikan amalan adil, jujur, amanah, dan bertanggungjawab menjadi asas kehidupan kita.

1 comment:

Anonymous said...

redang..demm..hahaha...change the pic pls...